Μετά από 18 (με αυτό εδώ το κείμενο) μηνιαίες αναρτήσεις στο φιλόξενο χώρο του hellasgr.net, αυτή η σειρά των άρθρων μου έφτασε στο τέλος της. Δυστυχώς (ή ευτυχώς) ο κύκλος κλείνει εδώ για διάφορους λόγους. Αυτά τα μηνιαία κύματα «χειρουργικών πληγμάτων» που είχαν σκοπό τη διεύρυνση του Ορίζοντα Συμβάντων σταματούν. Μην χαίρεστε πολύ όμως. Αργά ή γρήγορα η επιχείρηση αυτή θα περάσει σε δεύτερο στάδιο, κι αυτό θα το πληροφορηθείτε εν καιρώ από την ιστοσελίδα μου.
Ή μπορεί και να μην το πληροφορηθείτε από εκεί. Αλλά μικρή σημασία έχει.
Αυτός ο επίλογος θα είναι ένα ποτ-πουρί, ένα κολλάζ από ποικίλα ετερόκλητα πράγματα. Φαινομενικά ετερόκλητα γιατί, όπως σε κάθε κολλάζ, υπάρχει ένας κρυφός, Παράξενος Ελκυστής, ένας "σκελετός" που υποστηρίζει τα φαινόμενα.
Και τα φαινόμενα είναι αυτά που λέει η λέξη, δηλαδή αυτά που «φαίνονται».
Φαινομενικά.
Τώρα βέβαια, «χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει», όπως λέει και η λαϊκή ρήσις. Κάποια πράγματα είναι ηλίου φαεινότερα. Δεν τα αμφισβητεί κανείς.
Έτσι άρχισαν όλα. Η εκστρατεία της καλής εφημερίδας ήταν το εναρκτήριο λάκτισμα. Μετά από πενήντα πέντε συναπτά έτη η μηχανοργάνωση και τα "κοbιούτερς" έλυσαν το πρόβλημα κι έτσι οι πολίτες δεν παθαίνουν πλέον "έλκος στομάχου" (γιατί έχουν ανακαλυφθεί στο μεταξύ ένα σωρό άλλες παθήσεις πιο πιασάρικες και ιατρικώς πιο προσοδοφόρες).
Κι επειδή δεν υπήρχε άλλη λύσις, όπερ και εγένετο. Το ΕΣΥ ήρθε αργότερα μεν, αλλά μέχρι κι ο Ομπάμα το ζήλεψε και μας αντιγράφει πλέον ασύστολα.
Μέχρι δηλαδή το 1968 το μετρό θα ήταν έτοιμο, αν μετράμε καλά. Ας δούμε τι έγινε το 1968.
Η χρήση του ενεστώτος σημαίνει μια πράξη που εξελίσσεται στο παρόν, έτσι δεν είναι; Για να δούμε.
Βέβαια χούντα ήταν τότε, ό,τι ήθελε έλεγε. Ελθούσης της δημοκρατίας κάθε κατεργάρης πήγε στον πάγκο του.
Εντάξει ντε, πέρασαν μερικά χρονάκια παραπάνω, αλλά σημασία έχει ότι έγινε το Μετρό. Έτσι δεν είναι; Κάτι σταθμούληδες έχουνε μείνει ακόμα, δηλαδή έτοιμοι είναι, αλλά δεν τους ανοίγουν γιατί το όνομα Siemens είναι κακιά λέξη...
Είπαμε όμως, χούντα ήταν τότε, ό,τι ήθελε έλεγε. Ποιος τολμούσε να την ελέγξει;
Ναι καλέ, η Αττική Οδός είναι. Θα αρχίσει λέει να κατασκευάζεται το 1974...
Δεν θα το χαλάσουμε τώρα για το αν είναι γέφυρα ή σήραγγα. Σημασία έχει το "συντόμως"
Αφού το εδήλωσεν ο πρωθυπουργός...
Ουδέν σχόλιον.
Μέσα σε μια εικοασετία, ένα μεγαλόπνοο έργο επερατώθη.
Ναι, έχουν περάσει εξήντα πέντε χρόνια. Αλλά αυτοί οι κερατάδες οι Φράγκοι (ουστ!) δεν μας δίνουν συμπληρωματική βοήθεια και πρέπει να διαπραγματευόμαστε αυτές τις ρημάδες τις "δόσεις"...
Ύστερα από όλα αυτά τα μεγαλειώδη γιατί αγανακτείτε; Γιατί διαμαρτύρεστε; Γιατί νιώθετε ανασφάλεια για το μέλλον; Μήπως είστε λιγουλάκι αχάριστοι; Για σκεφτείτε το λίγο.
Ίσως παρηγορηθείτε με τη σκέψη ότι ακόμα και πριν από μισό αιώνα plus υπήρχαν αντίστοιχοι ανικανοποίητοι και "αγανακτισμένοι" σαν και σας, που ξεσηκώνονταν απο τους οργίλους κήνσορες των (τότε) ΜΜΕ
Το "αργά" βέβαια είναι κάτι σχετικό. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών που διάβασαν το ανωτέρω δημοσίευμα στο Έθνος του 1952 είναι σήμερα στα θυμαράκια. Είτε έχοντας αντιδράσει, είτε όχι.
Εις το επανιδείν.
Θανάσης Βέμπος