top of page
Writer's pictureThanassis Vempos

Στεμματοπανδημίας Συνέχεια: Μαύροι Κύκνοι και η Σάλπιγγα του Αγγέλου

Εσείς ξέρατε ότι υπάρχει η Αγία Κορώνα; Ούτε κι εγώ το ήξερα, το διάβασα προ ημερών, ενώ μελετούσα τον ακατάσχετο χείμαρρο των δεδομένων, στη συνεχή προσπάθειά μου να χαρτογραφήσω τη Μορφοδιάταξη της πανδημίας (κούνια που με κούναγε…). Όπως και να έχει, η Αγία Κορώνα ήταν μια Χριστιανή η οποία μαρτύρησε στη ρωμαϊκή Συρία, γύρω στο 170 μΧ (άλλες πηγές μιλούν για την Αλεξάνδρεια, ή τη Σικελία). Η Αγία Κορώνα ήταν μόλις 16 χρονών και μαρτύρησε (μαζί με τον Άγιο Βίκτορα) με ιδιαίτερα ειδεχθή τρόπο: την έδεσαν σε δυο κεκαμμένα φοινικόδεντρα, έκοψαν τα σκοινιά κι η κοπέλα διαμελίστηκε. Μια μοίρα δηλαδή που συναντούσαν τα θύματα του δικού μας Σίνη του Πιτυοκάμπτη στο μύθο του Θησέα.

Ξέρετε πού βρίσκονται σήμερα τα λείψανα της Αγίας Κορώνας; Στη βασιλική του Ανζού της Βόρειας Ιταλίας (Βένετο), εκεί φυσικά που θερίζει ο κορωνο-ιός, καμιά εκατοστή χλμ μακριά από τη Βενετία (για της οποίας το καρναβάλι μιλήσαμε σε προηγούμενο post. Στη βασιλική του Ανζού βρίσκονται και τα λείψανα του Αγίου Βίκτορα. Ο οποίος ήταν κρυπτοΧριστανός Ρωμαίος στρατιώτης, από την Ιταλία.


Το 1981 τα λείψανα υποβλήθηκαν σε επιστημονική μελέτη. Βρέθηκε γύρη κέδρου που ενισχύει το ότι Κορώνα και Βίκτωρ μαρτύρησαν στη Συρία. Την ίδια χρονιά, κυκλοφόρησε και το βιβλίο του Ντην Κουντζ «Eyes of Darkness» με την περίεργη «πρόβλεψη» για τον τεχνητό θανατηφόρο ιό των Σοβιετικών, ο οποίος σε μεταγενέστερη έκδοση έγινε κινεζικός και μετονομάστηκε Wuhan-400. Αυτό όμως το είδαμε εδώ:


St Victor – St Vitus – St Virus. Ο τελευταίος δεν είναι πραγματικός, αλλά ως Εστεμμένος και Κατακτητικός (Υ)Ιός, είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγεμόνας του τρόμου. Ο δε Άγιος Βίτος συνδέεται παραδοσιακά με τις παράξενες επιδημίες Χορευτικής Μανίας του Μεσαίωνα, οι οποίες με τη σειρά τους συνδέονταν με την τρομερή επιδημία του Μαύρου Θανάτου.

Η Αγία Κορώνα λατρεύεται ιδιαίτερα στην Αυστρία. Στις 18 Μαρτίου ανακοινώθηκε ότι το (αυστριακό) Τυρόλο με 750.000 κατοίκους μπαίνει σε αυστηρή καραντίνα με πλήρη απαγόρευση εξόδου αλλά και εισόδου.


Σύμφωνα με τους επιδημιολόγους, σε κάθε πληγείσα χώρα διεξάγεται μια κούρσα κόντρα στο χρόνο, προκειμένου να επιτευχθεί το «ίσιωμα της καμπύλης» (flattening of the curve) σε ό,τι αφορά την διαμορφούμενη καμπύλη της εξέλιξης των κρουσμάτων, για να μην κλατάρει το Εθνικό Σύστημα Υγείας της χώρας. Όσο περισσότερο «ισιωθεί» η καμπύλη, τόσο καλύτερη θα είναι η εξέλιξη.

Κούρσα με το χρόνο; Στα φετινά Όσκαρ βραβεύτηκε (μαζί με το νοτιοκορεάτικο «Παράσιτο») και το «1917» που εκτυλίσσεται στη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Αφορά μια ανελέητη κούρσα με το χρόνο, προκειμένου οι δυο πρωταγωνιστές να προλάβουν να μεταφέρουν ένα κρίσιμης σημασίας μήνυμα σε μια μονάδα στην πρώτη γραμμή. Ένα χρόνο μετά το 1917 ξέσπασε η τρομερή πανδημία της Ισπανικής Γρίπης.

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις ΗΠΑ ανήμερα τα Χριστούγεννα του 2019, τις μέρες που η πανδημία του κορωνοϊού ξέσπασε επισήμως στην Κίνα. Ανήμερα της Γέννησης του (Εστεμμένου και Κατακτητικού) (Υ)Ιού. Ή του Ώρου αν προτιμάτε. Του ενός μέρους της θεμελιώδους Τριάδας της αρχαίας Αιγύπτου.


Το «ίσιωμα της καμπύλης» είναι σαν να έχουμε ένα σκοινί που κρέμεται και το τεντώνουμε για να ισιώσει, έτσι δεν είναι; Λοιπόν στην αρχαία Αίγυπτο υπήρχε μια πολύ σημαντική τελετουργία η οποία λεγόταν «Τέντωμα του Σχοινιού». Ισοδυναμούσε με κάτι σαν τις σημερινές τελετουργίες θεμελίωσης ενός κτίσματος. Στην αρχαία Αίγυπτο, το «Τέντωμα του Σκοινιού» (pedj-shes) ήταν από τα σημαντικότερα κομμάτια της τελετουργίας θεμελίωσης. Ήδη από την Δεύτερη Δυναστεία το «Τέντωμα» σχετιζόταν με την θεά Σεσέτ, «Δέσποινα του Οίκου των Αρχιτεκτόνων». Με το «Σκοινί» ο αρχιτέκτονας μετρούσε τις διαστάσεις του κτίσματος και το ευθυγράμμιζε με τα άστρα και τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα.

Η τελετουργία είχε τρία μέρη: το σημάδεμα των τεσσάρων γωνιών του κτίσματος, το «τέντωμα του σκοινιού» (κάρφωμα πασσάλων στις τέσσερις γωνίες και δέσιμο του σκοινιού για να ενωθούν) και το χαλάρωμα του σκοινιού (ώστε να πέσει στο χώμα, μαρκάροντας τα όρια του κτίσματος). Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούσαν το «μερκέτ», ένα ραβδί με χαρακιές, με το οποίο βάσει του αστερισμού της Μεγάλης Άρκτουυπολόγιζαν τον βορρά και ευθυγράμμιζαν το κτίσμα.


Ο ερευνητής Goro Adachi (https://www.supertorchritual.com/) έχει αναλύσει λεπτομερώς την «Τελετουργία της Γένεσης», συνδέοντας την επιστροφή στη Γη του βολιστήρα Genesis της NASA το Σεπτέμβριο του 2004 με το τσουνάμι της Σουμάτρας το Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς, μιας από τις πιο θανατηφόρες θεομηνίες της καταγεγραμμένης ιστορίας. Ο βολιστήρας Genesis είχε συλλέξει σωματίδια του ηλιακού ανέμου, τα οποία φυσικά προέρχονταν από το Ηλιακό Στέμμα(Κορώνα). Ο οποίος βολιστήρας έπεσε κοντά στην περιοχή… Four Corners (Τέσσερις Γωνίες – εκεί που συναντώνται οι πολιτείες Γιούτα, Κολοράντο, Αριζόνα και Νέο Μεξικό). Στο σημείο πτώσης του Genesis, αναγέρθηκε και ένας αναμνηστικός οβελίσκος,ένα κατεξοχήν αιγυπτιακό μνημείο.


Α, ναι. Το περίφημο ροκ συγκρότημα Genesis, ένα από τα επιδραστικότερα όλων των εποχών με πωλήσεις 100 εκατ. άλμπουμ, ανακοίνωσε στις 8 Μαρτίου την επανασύνδεσή του, 13 χρόνια μετά την τελευταία φορά που εμφανίστηκαν μαζί. Το Νοέμβριο μάλιστα θα ξεκινήσουν και περιοδεία με το σημαδιακό τίτλο «The Last Domino». Και στις 14 Μαρτίου πέθανε ο Genesis P’Orridge, αβάν γκαρντ μουσικός, ποιητής, performer και αποκρυφιστής, γνωστός από τους Throbbing Gristle και τους Psychick TV με τον περίφημο Temple of Psychick Youth (TOPY), μιας χαλαρής «παρέας» καλλιτεχνών και εξασκητών της Μαγείας του Χάους. Πότε ιδρύθηκε ο TOPY; Μα το 1981!


Γένεση – Ανάσταση – Θάνατος – Ανάσταση των Genesis – Θάνατος του Genesis – Γένεση του Εστεμμένου και Κατακτητικού Υιού – του Ώρου.

Λέγαμε για το 1981. Εκατό χρόνια πριν, το 1881, εκδόθηκε το «Πανούκλα στο Μπέργκαμο» (στη Βόρεια Ιταλία φυσικά) του διάσημου Δανού συγγραφέα Γενς Πέτερ Γιάκομπσεν. Το μικρό αυτό διήγημα έδωσε έμπνευση στον Ίνγκμαρ Μπέργκμαν για κάποιες σκηνές της ταινίας του «Έβδομη Σφραγίδα», για την οποία μιλήσαμε στο προηγούμενο post, εδώ:


Την ίδια χρονιά (είπαμε, εκατό χρόνια πριν το “Eyes of Darkness”), τυπώθηκε για πρώτη φορά ένα πασίγνωστο αγγλικό νανούρισμα και παιδικό τραγούδι, το "Ring a Ring o' Roses" ή "Ring a Ring o' Rosie".

Υπάρχουν αρκετές παραλλαγές, όπως και ερμηνείες. Έχει διατυπωθεί η θεωρία ότι το τραγουδάκι παραπέμπει στην επιδημία πανούκλαςστο Λονδίνο, η οποία στην πνευμονικήτης μορφή («αψού!») σκοτώνει ταχύτατα και απαίσια. Το posy είναι το μπουκέτο με λουλούδια που παραδοσιακά προσφερόταν ως δώρο, ή το μάτσο με τα αρωματικά βότανα που θεωρείτο ότι θα διώξει το «κακό μίασμα» της πανούκλας. Ο κορωνοϊός (κορώνα – στεφάνη – δαχτυλίδι) προσβάλλει φυσικά το αναπνευστικό σύστημα.


«Αδράττω τον πάσσαλο. Αδράττω τη λαβή της ράβδου και αδράττω το Μετρητικό Σχοινί με την Σεσέτ. Στρέφω το βλέμμα μου στις κινήσεις των άστρων. Στέλνω το βλέμμα μου στο Μηρό του Ταύρου (τη Μεγάλη Άρκτο). Μετρώ το χρόνο, εγκαθιδρύω τις Τέσσερις Γωνίεςτου ναού σου». (λόγια του Φαραώ από μια επιγραφή στο Ναό του Εντφού).


Η πανδημία έχει πλήξει και τα παγκόσμια χρηματιστήρια, προκαλώντας αβυσσαλέες πτώσεις στις χρηματαγορές μέσα στο δυσοίωνο κλίμα αβεβαιότητας. Στη χρηματαγορά, οι όροι "bear" (αρκούδα) και "bull" (ταύρος) χρησιμοποιούνται συχνά για να περιγράψουν την τάση των τιμών των χρηματοπιστωτικών μέσων (π.χ. μετοχές, ομόλογα) που διαπραγματεύονται σε μία αγορά αξιών, κατά τη διάρκεια κάποιων μηνών. Μία αγορά χαρακτηρίζεται ως “bull” όταν η τιμή της καταγράφει αύξηση 20% και πάνω από τα πιο πρόσφατα χαμηλά της. Η αντίστοιχη υποχώρηση της τιμής κατά 20% από την πιο πρόσφατη κορύφωσή της, θεωρείται αγορά “bear”. Φυσικά λόγω κορωνοϊού, έχουν καταφθάσει οι Αρκούδες… Οι αναλυτές δεν προβλέπουν επιστροφή των Ταύρων προτού καταγραφούν ενδείξεις περιορισμού της εξάπλωσης του κοροναϊού.

Το όνομα της θεάς Σεσέτ προέρχεται από το “sesheta” που σημαίνει «κρυμμένα», «μυστικά», «άρρητα» -ο Φαραώ αποκτούσε πρόσβαση στη δύναμη των μυστηρίων μέσω της θεάς Σεσέτ. Η οποία είχε για σύμβολο το φυτό πάπυρος, ο οποίος απεικονιζόταν ως επτάκτινοάστρο. Ο φαραώ Τούθμωσις Γ’ την αποκαλεί «Εκείνη των Επτά Σημείων». Όσα και τα (βασικά) άστρα της Μεγάλης Άρκτου δηλαδή. Η Σεσέτ απεικονιζόταν βαστώντας ένα βλαστό φοίνικα, ενώ στο κεφάλι της απεικονιζόταν ένα επτάφυλλο φυτό παπύρου που μοιάζει πολύ με φοινικόδεντρο.

Σαν κι αυτά που χρησιμοποιήθηκαν στο διαμελισμό της Αγίας Κορώνας. Σαν τα φοινικόφυλλα (βάγια) που είναι ένα κατεξοχήν σύμβολο του Πάσχα, που πλησιάζει και το οποίο θα διεξαχθεί με κλειστούς τους ναούς –κάτι πρωτοφανές στην νεότερη ιστορία. Στον ελληνόφωνο κόσμο, για κάποιο λόγο οι φοίνικες έγιναν δάφνες –ίσως επειδή δηλώνεται έτσι και λατρεία του δαφνοΣτεφανωμένου Καίσαρα.

Ο Καίσαρας δολοφονήθηκε στις Ειδούς του Μαρτίου. Είναι ο Coronavirus στον Αστερίξ, και ο Καίσαρ, ο πρωταγωνιστής πίθηκος στο Planet of the Apes, μια ταινία όπου ένας ιός εξολοθρεύει την ανθρωπότητα, ο οποίος Καίσαρ σκοτώνεται κι αυτός στην τρίτη ταινία της σειράς (2017) – διάγραμμα Jake Kotze (https://www.instagram.com/seallion/?hl=el)


Μέσα σε όλα τα άλλα, είδαμε και κύκνους να επιστρέφουν στα ερημωμένα κανάλια της Βενετίας. Είναι φυσικά γνωστός ο μύθος της Λήδας και του Δία, ο οποίος κατάφερε να την κουτουπώσει μεταμορφωμένος σε κύκνο. Το ζευγάρωμα Λήδας-κύκνου ήταν αρκετά δημοφιλές στην Αναγέννηση και οι πρώτες απεικονίσεις προέρχονταν σχεδόν όλες από τη Βενετία. Βασίζονταν μάλιστα στην πολύ μικρή αναφορά που γίνεται στις Μεταμορφώσεις του Οβίδιου(C-Ovid).


Φυσικά στη Βενετία εμφανίστηκαν λευκοί κύκνοι. Το «Συμβάν του Μαύρου Κύκνου» είναι μια μεταφορά που περιγράφει κάτι που έρχεται απροσδόκητα, έχει σημαντικές επιπτώσεις και συχνά εκλογικεύεται με την ύστερη γνώση.


Μαύροι κύκνοι υπάρχουν φυσικά και ζουν κυρίως στη νοτιοδυτική και νοτιοανατολική Αυστραλία. Η σημαία της πολιτείας της Δυτικής Αυστραλίας, φιλοξενεί ένα μαύρο κύκνο. Ο πρώτος καταγεγραμμένος θάνατος από κορωνοϊό στην Αυστραλία συνέβη στην πολιτεία αυτήκαι ήταν ένας ασθενής που διαμετακομίστηκε από το κρουαζιερόπλοιο Diamond Princess.

Στο μεταξύ, λες και δεν είχαμε ένα σωρό «αποκαλυψιακούς οιωνούς», ήρθε και ένα άλλο. Ένας ισχυρός σεισμός (5,7 Ρίχτερ) έπληξε την αμερικανική πολιτεία της Γιούτα την Τετάρτη 18 Μαρτίου. Το επίκεντρο της δόνησης ήταν κοντά στην πρωτεύουσα Σωλτ Λέηκ Σίτυ. Το αεροδρόμιο της περιοχής έκλεισε ενώ λόγω δεκάδες σπίτια υπέστησαν ζημιές. Ήταν ο ισχυρότερος από το 1992.


Εκτός του ότι η Γιούτα είναι η μία από τις Τέσσερις Γωνίες, το Σωλτ Λέηκ Σίτυ είναι και η έδρα του Μορμονισμού. Ο Μορμονισμός ξεκίνησε όταν ο Άγγελος Μορόνι αποκάλυψε τη Βίβλο των Μορμόνων στον νεαρό Τζόζεφ Σμιθ. Ένα άγαλμα του Αγγέλου Μορόνι που φυσά μια σάλπιγγα δεσπόζει στην κορυφή του επιβλητικού μορμονικού Salt Lake Temple. Εξαιτίας του σεισμού, η σάλπιγγα ξεκόλλησε και έπεσε.

Το άγαλμα του Αγγέλου Μορόνι βασίζεται στην παραδοσιακή απεικόνιση του Αρχάγγελου Γαβριήλ, ο οποίος την Ημέρα της Κρίσεως θα καλέσει(σαλπίζοντας;) ζώντες και νεκρούς να αντιμετωπίσουν την τελική κρίση.


Στο προηγούμενο post είχαμε πει για την Έβδομη Σφραγίδα, τόσο του Μπέργκμαν, όσο και του Ιωάννη. Και το εδάφιο που παραθέσαμε, συνεχίζεται ως εξής: «Και είληφεν ο άγγελος τον λιβανωτόν αυτό εκ του πυρός του θυσιαστηρίου και έβαλεν εις την γην και εγένοντο βρονταί και φωναί και αστραπαί και σεισμός». (Αποκάλυψη, η:5-6 )


Στο μεταξύ μυστηριώδεις αινιγματικοί ήχοι σαν από σάλπιγγα αντιλάλήσαν στους ουρανούς του Άνκορατζ της Αλάσκας, στις 25 Φεβρουαρίου.

Και στο μεταξύ έχουμε και Corono-exit: η βασίλισσα Ελισάβετ αποχώρησε άρον άρον από τα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ με προορισμό το Κάστρο του Ουίνδσωρ λόγω της επιδημίας του κορονοϊού. Από μια άποψη, ενθρονίζεται συμβολικά ο (Υ)ιός, εκθρονίζοντας την αρχετυπική Μονάρχη της Βρετανίας. Αλλά είπαμε ήδη κάμποσα για τα κοράκια και ειδικότερα τα κοράκια-φύλακες των Ουίνδσωρ…


Συνεχίζεται… (μέχρι νεοτέρας)







1,982 views
bottom of page