Όπως είχαμε πει, το 2020 αποδεικνύεται εξαιρετικά ενδιαφέρον έτος, κι ακόμα δεν τέλειωσε το πρώτο του δίμηνο.
Η επιδημία του κορονοϊού (και της άνευ προηγουμένου παγκόσμιας υστερίας που είναι αντιστρόφως ανάλογη με το μέγεθος του πραγματικού κινδύνου), συνεχίζεται ακάθεκτη. Και βεβαίως ήρθε και στην Ελλάδα. Κι έχουμε ξανά κουβάρια από συγχρονικά νήματα νοήματος.
Η περίοδος επώασης του ιού (δηλαδή το χρονικό διάστημα από τη μόλυνση μέχρι την εκδήλωση της νόσου) θεωρείται ότι είναι 14 ημέρες. Έλα όμως που ένας 70χρονος Κινέζος μολύνθηκε, αλλά δεν εμφάνισε συμπτώματα παρά 27 μέρες μετά (είδηση της 22ης Ιανουαρίου).
27 μέρες μετά, έτσι; Μήπως θυμηθήκατε εκείνη την δυνατή ταινία με την επιδημία του ιού που μετέτρεψε τον πληθυσμό της Βρετανίας σε ζόμπι. Ναι, μιλάω για το «28 Ημέρες Μετά». Μην τα χαλάμε τώρα για μια μέρα διαφορά. To «28 Days Later» ήταν ταινία του 2002 (τι 2002, τι 2020;)
Α, ναι, και ο σεληνιακός κύκλος έχει διάρκεια 28 ημέρες. Και φυσικά το φετινό κινεζικό νέο έτος, το οποίο είναι το Έτος του Αρουραίου, είναι σεληνιακό και όχι ηλιακό. Άσχημα ανέτειλε το σεληνιακό έτος. Bad Moon Rising, δηλαδή. Σαν το θρυλικό και πασίγνωστο κομμάτι των Creedence Clearwater Revival. Των οποίων ψυχή ήταν ο Τζων Φόγκερτυ (γεννημένος 28 Μαΐου, παρεμπιπτόντως), ο οποίος Φόγκερτυ είχε πει πως το κομμάτι μιλά για «την αποκάλυψη που θα μας επισκεφθεί». (από συνέντευξή του στο Rolling Stone, το 1993, εδώ: http://riverising.tripod.com/john-interviews/rollingstone2.html
Στο μεταξύ προέκυψε και μια αναδρομική πρόβλεψη. Στο μυθιστόρημά του «The Eyes of Darkness» (1981), ο συγγραφέας Ντην Κουντζ μιλούσε για έναν τεχνητό μικροοργανισμό, που είχε δημιουργηθεί ως βιολογικό όπλο γύρω στο 2020σε ένα εργαστήριο κοντά στο Βουχάν της Κίνας, και ο οποίος σκότωνε τα θύματά του με μια μορφή πνευμονίας. Ό,τι κι ο κορονοϊός δηλαδή, το επίκεντρο της διάδοσης του οποίου απέχει 32 χλμ από το υπαρκτό κινεζικό κέντρο βιολογικών ερευνών (που σύμφωνα με τη συνωμοσιολογική προσέγγιση, είναι υπαίτιο για την διαφυγή του κορονοϊού). Ο ιός μάλιστα στο βιβλίο λέγεται Wuhan-400 (αν και στην πρώτη έκδοση του 1981 ήταν σοβιετικής προέλευσης και λεγόταν Gorki-400. Η αλλαγή έγινε μάλλον στην έκδοση του 2008, επειδή ο Ψυχρός Πόλεμος είχε τελειώσει κι ο βασικός αντίπαλος δεν ήταν πια η ΕΣΣΔ αλλά η Κίνα).
Η «πρόβλεψη» πάντως στα μυθιστορήματα φαντασίας είναι κάτι που συμβαίνει κατά καιρούς. Το έχω πάθει κι εγώ. Να, δείτε εδώ πώς: http://www.vembos.gr/post/
Είδα τις προάλλες την ταινία «Uncut Gems» («Άκοπα Πετράδια»), η οποία αφορά μια αφρικανική πέτρα που περιέχει οπάλιο και η οποία φαίνεται να έχει μαγικές δυνάμεις. Ή τουλάχιστον έτσι πιστεύει ο Νεοϋορκέζος κοσμηματοπώλης Χάουαρντ Ράτνερ ο οποίος προσπαθεί να την πουλήσει στον μπασκετμπολίστα Κέβιν Γκάρνετ (υποδύεται τον εαυτό του στην ταινία). Ο Ράτνερ του τη δανείζει και το οπάλιο έχει πολύ ευνοϊκή επίδραση στην απόδοση του Γκάρνετ. Η ταινία συνεχίζεται με τον Ράτνερ να μπλέκει σε ένα εξαιρετικά ριψοκίνδυνο τζογάρισμα προκειμένου να κάνει τη «μπάζα» μιας ζωής.
Λοιπόν, το «Uncut Gems» με συμπρωταγωνιστή έναν αληθινό διάσημο μπασκεμπολίστα προβλήθηκε στις 31 Ιανουαρίου στο Netflix, πέντε μέρες μετά το θάνατο του Κόμπε Μπράυαντ, ενός άλλου κορυφαίου μπασκετμπολίστα. Στην πραγματικότητα, ο Κόμπε Μπράυαντ αναφέρεται σε κάποια στιγμή στην αρχή της ταινίας. Και την επαύριον του θανάτου του, είχαμε το ξεκίνημα του νέου κινεζικού έτους του Αρουραίου (Year of the RAT)
Στη φάση που ο Γκάρνεττ ψωνίζει από το κατάστημα του RAT-ner, διακρίνεται καθαρά ένα κόσμημα-στέμμα (κορώνα) αλλά και ένα κόσμημα που γράφει «KING». Κι ένα αιγυπτιακό ανκ, έτσι για να βρίσκεται…
Στο μεταξύ, το «μαγικό» πετράδι έχει εξορυχθεί στην Αιθιοπία σε ορυχείο προφανώς κινεζικών συμφερόντων. Στην αρχή του «Uncut Gems» έχουμε σκηνές με Κινέζους να προπηλακίζονται από οργισμένους Αιθίοπες εξαιτίας ενός εργατικού ατυχήματος στο ορυχείο. Το ορυχείο, Welo Mine, βρίσκεται στην περιοχή Semien Wollo, βόρεια της πρωτεύουσας Αντίς Αμπέμπα. Μια από τις σημαντικότερες πόλεις της με μεγάλη ιστορία είναι το Kobo (https://en.wikipedia.org/wiki/Kobo,_Ethiopia)
Επίσης, στην αρχή της ταινίας, ο πρωταγωνιστής RAT-ner υποβάλλεται σε κολονοσκόπηση (colon-corona, ένα υγρό σύμφωνο είναι η διαφορά) και βλέπουμε το σχετικό βίντεο. Υπόψιν (spoiler alert!) ότι η σκηνή αυτή είναι λίγο άσχετη, αφού δεν παίζει απολύτως κανένα ρόλο στην εξέλιξη της υπόθεσης της ταινίας.
Στην ταινία, γυναίκα του Ράτνερ είναι η Idina Menzel. Θα μπορούσες να την πεις και ότι είναι η «Diamond Princess» του. Είναι αυτή που τραγούδησε στη λήξη της απονομής των Όσκαρ, στα οποία διακρίθηκε η νοτιοκορεάτικη ταινία «Parasite» («Παράσιτο», ό,τι είναι δηλαδή κι ο κορονοϊός).
Κι ας μην ξεχνάμε το «κρουαζιερόπλοιο του θανάτου», που φυσικά ονομάζεται «Diamond Princess».
Και last but not least, αφού σίγουρα οι εξελίξεις συνεχίζονται ραγδαία, να και κάτι από την Αργεντινή. Ο Μπέντζαμιν Σολάρι Παρραβιτσίνι, 1898-1974) ήταν ένας Αργεντίνος καλλιτέχνης (που είχε και επαφές με εξωγήινους) ο οποίος δημιούργησε εκατοντάδες αλλόκοτα σκίτσα, τις λεγόμενες «ψυχογραφίες» στις οποίες «προέβλεψε» πλήθος μελλοντικών συμβάντων.
Η Αργεντινή ερευνήτρια Bibiana Bryson, θεματοφύλακας του έργου του Παρραβιτσίνι, έχει κάνει πολλές ενδιαφέρουσες επισημάνσεις για τις «προφητικές ψυχογραφίες». (η ιστοσελίδα της, εδώ: https://www.freewebs.com/bibianabryson/?fbclid=IwAR1nuNfMpvIPifAvpFq860xhSgfhWVB_PAM1EtxbP02EBOG5PUptJDslc88
Στις 25 Φεβρουαρίου ανέβασε στον τοίχο της μια ενδιαφέρουσα ψυχογραφία από το 1935. Η ψυχογραφία δείχνει ως κεντρική φιγούρα το κεφάλι ενός Ασιάτη με ένα κυκλικό σχέδιο στο μέτωπο με τον αριθμό 66 και κάτι σαν αιχμηρό αντικείμενο που διαπερνά το λαιμό του και που εξέχει εκατέρθεν, σαν δυο ημισελήνους. Κι από κάτω η αινιγματική λεζάντα του Παρραβιτσίνι που λέει: «Το κρύωμα σε κεφάλι και λαιμό θα είναι η αρχή της μεγάλης πανούκλας»
Το λογότυπο του περίφημου Ινστιτούτου Ιολογίας του Βουχάν ταιριάζει με την ψυχογραφία. Η Bryson λέει πως η ασιατική φιγούρα ίσως είναι ο δρ Li Wenliang, ο οποίος ήταν από τους πρώτους «κωδωνοκρούστες» που προειδοποιούσε για τον κίνδυνο της επιδημίας του κορονοϊού και ο οποίος έπεσε θύμα του, στις 7 Φεβρουαρίου.
Και το νούμερο 66; Στη Wikipedia διαβάζουμε: «Το Heartland 66 Office Tower είναι ένας υπερυψηλός ουρανοξύστης υπό κατασκευή, στο Βουχάν της Κίνας. Θα έχει ύψος 339 μ.Η ανέγερση ξεκίνησε το 2015 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020».
Συνεχίζεται…