Ο μεγάλος Σουηδός ηθοποιός Μαξ φον Σύντοφ πέθανε στις 8 Μαρτίου, σε ηλικία 91 ετών. Παρότι πρωταγωνίστησε σε 150 ταινίες, έγινε καλύτερα γνωστός από την ταινία «Η Έβδομη Σφραγίδα» του Μπέργκμαν (1957) στην οποία υποδυόταν τον ιππότη Αντόνιους Μπλοκ που παίζει μια συμβολική παρτίδα σκάκι με τον ίδιο το Θάνατο, εν μέσω της τρομερής επιδημίας πανώλης του 14ου αιώνα. Ο τίτλος της ταινίας προέρχεται από ένα εδάφιο της Αποκάλυψης που φαίνεται στην αρχή και στο τέλος της ταινίας: «Και ότε ήνοιξε την σφραγίδα την εβδόμην, εγένετο σιγή εν τω ουρανώ ως ημιώριον» (Αποκ. η-1).
Ο φον Σύντοφ έκανε το ντεμπούτο του στο Χόλυγουντ στην ταινία του 1965 «The Greatest Story Ever Told», υποδυόμενος τον Ιησού Χριστό. Είναι κλασική η φωτογραφία από την ταινία στην οποία φέρει το ακάνθινο στεφάνι. Φυσικά απέκτησε διεθνή φήμη με το ρόλο του ως ο θρυλικός εξορκιστής, στην ταινία-σταθμό του Ουίλλιαμ Φρίντκιν, «Ο Εξορκιστής» (1973). Και στις τρεις ταινίες που τον καθιέρωσαν, είχε να κάνει με θεμελιώδη θρησκευτικά ζητήματα.
Ο φον Σύντοφ γεννήθηκε στις 10 Απριλίου του 1929. Ακριβώς 90 χρόνια αργότερα, στις 10 Απριλίου 2019, οι επιστήμονες του Τηλεσκόπιου Event Horizon δημοσιοποίησαν την πρώτη φωτογραφία μαύρης τρύπας, στο κέντρο του γαλαξία Μ87. Η οποία φυσικά είναι ορατή χάρη στο στέμμα (κορώνα) φωτεινής ύλης που την περιβάλλει.
Πέντε μέρες μετά, στις 15 Απριλίου, ξέσπασε πυρκαγιά στη Παναγία των Παρισίων εξαιτίας της οποίας κατέρρευσε σημαντικό μέρος της στέγης του ναού και το γοτθικό βέλος, ενώ σοβαρές ζημιές υπέστη και στο εσωτερικό του ναού με αποτέλεσμα αρκετά κειμήλια να καταστραφούν. Το ακάνθινο στεφάνιτου Ιησού, ένα μοναδικό κειμήλιο που βρισκόταν στην Παναγία των Παρισίων σώθηκε την τελευταία στιγμή χάρη σε μια ανθρώπινη αλυσίδα που έσπευσε να σώσει τους θησαυρούς του ναού.
Στεφάνι-κορώνα/ Crown of Thorns / Game of Thrones – και στην τηλεοπτική σειρά επικής φαντασίας πρωταγωνιστούσε ο Μαξ φον Σύντοφ ο οποίος υποδυόταν το «Τρίμματο Κοράκι» -μέλος μιας κάστας με ιδιαίτερες μαγικές ικανότητες πρόγνωσης του μέλλοντος. Και είδαμε κάμποσα περί κορακιών, κορωνοϊού κλπ σε προηγούμενο post της 1ηςΦεβρουαρίου. (εδώ:)
Στο μεταξύ έγραφα τις προάλλες ένα κείμενο για την μηνιαία στήλη μου στην free press «Η Πόλη Ζει» κι είπα να βάλω κάτι επίκαιρο. Αποφάσισα να γράψω κάτι για την ταινία “The Andromeda Strain” (1971) που πραγματεύεται την έλευση στη Γη ενός καταστρεπτικού εξωγήινου ιού ο οποίος σκοτώνει με αστραπιαία θρόμβωση του αίματος. Ψάχνοντας θυμήθηκα ότι ο ιός έρχεται στη Γη πάνω σε ένα δορυφόρο ο οποίος συντρίβεται κοντά στην (φανταστική) κωμόπολη Piedmont της Αριζόνα. Το Piedmont είναι φυσικά το Πιεμόντε/Πεδεμόντιο, στην καρδιά της βόρειας Ιταλίας, η οποία (στο δικό μας) παρόν, πλήττεται ιδιαίτερα από την πανδημία του κορωνοϊού.
Στο μεταξύ στις 12 Μαρτίου είχαμε τον πρώτο νεκρό από κορωνοϊό στην Ελλάδα. Ήταν ο 66χρονος Μανώλης Αγιομυργιαννάκης, ο οποίος είχε εισαχθεί στο νοσοκομείο Πατρών στις 2 Μαρτίου. Ο άτυχος άντρας ήταν ανάμεσα στους προσκυνητές που είχαν επιστρέψει από προσκύνημα στους Αγίους Τόπους και είχαν βρεθεί θετικοί στον νέο ιό. Ο Αγιομυριγιαννάκης είχε κάνει εγχείρηση ανοιχτής καρδιάς πριν από μερικούς μήνες. Είχε δηλώσει πως, αν κατάφερνε να βγει ζωντανός, είχε κάνει τάμα να πάει να προσκυνήσει στους Αγίους Τόπους. Όπου τελικά προσεβλήθη από τον κορωνοϊό.
Για να κάνει εγχείρηση ανοικτής καρδιάς, είχε πρόβλημα με τις στεφανιαίες (στέμμα = κορώνα) αρτηρίες.
Άγιοι Τόποι – ΆγιοΜυρ(ο)γιαννάκης – που ήταν και Εμμανουήλ (όπως ο Ιησούς) – Ιωάννης ( = Αποκάλυψη, που λέγαμε στην αρχή, η οποία είναι φυσικά άκρως επίκαιρη λόγω της πανδημίας). Κρητικός ο θανών, αν και έζησε και εργάστηκε στην Ηλεία.
Το βράδυ της Τετάρτης, 11 Μαρτίου, λίγες ώρες πριν το θάνατο του Αγιομυργιαννάκη, επιβεβαιώθηκε το πρώτο κρούσμα στην Κρήτη.
Στο μεταξύ στις 13 Μαρτίου ανακοινώθηκε ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας αναλαμβάνει τον γενικό συντονισμό των δράσεων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού και προχωρά στην ενεργοποίηση του Εθνικού Μηχανισμού Διαχείρισης Κρίσεων. Πρόκειται για το απόρρητο σχέδιο «Άρτεμις», το οποίο περιλαμβάνει αρκετά μέτρα.
Και θα ήθελα να ήξερα ποιος, γιατί και με ποιο σκεπτικό ονόμασε το σχέδιο έτσι. (τα ανεπαρκέστατα στην συντριπτική πλειονότητά τους ρεπορτάζ στα ελληνικά ΜΜΕ δεν περιέχουν σχεδόν ποτέδιαφωτιστικά και χρήσιμα στοιχεία). Η Άρτεμις, όπως κι ο αδελφός της, ο Απόλλωνας, είναι και θεοί του αιφνίδιου θανάτου. Υπάρχουν πολλές σχετικές αναφορές στον Όμηρο και στον Στράβωνα. Υπόψιν ότι το πρόγραμμα Apollo για την πρώτη προσσελήνωση ονομάστηκε έτσι επειδή υποτίθεται πως τα βέλη του μυθικού Απόλλωνα δεν αστοχούν ποτέ (για περισσότερες πληροφορίες βλ. το βιβλίο μου «Τα Φαντάσματα του Διαστήματος», εδώ:
Στο μεταξύ, την Πέμπτη 12 Μαρτίου ξεκίνησε το ταξίδι της προς το Τόκιο η Ολυμπιακή φλόγα (αν αναβληθεί ή ακυρωθεί η Ολυμπιάδα θα είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο χωρίς να υπάρχει παγκόσμιος πόλεμος –κάτι που λέει ΠΑΡΑ πολλά για το zeitgeist της εποχής και την αρρωστημένη προϊούσα παγκόσμια παρανοϋστερία). Στη λαμπαδηδρομία που ξεκίνησε από την Αρχαία Ολυμπία, πρώτη λαμπαδηδρόμος ήταν η δις ολυμπιονίκης της σκοποβολής Αννα Κορακάκη.
Κάτι για κοράκια λέγαμε πριν…
Στο μεταξύ την Παρασκευή, 13 Μαρτίου, την επομένη της Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας, είχαμε πυρκαγιά σε αγροτοδασική έκταση στο χωριό Πόθος Ηλείας, μόνο 8,5 χλμ σε ευθεία απόσταση από την αρχαία Ολυμπία. Και συγκεκριμένα από τον Κρόνιο Λόφο. Και είχα πει διάφορα για Κρόνο-κ(ο)ρωνο(ιό) κλπ, αλλά όπως και να έχει, τη μέρα αυτή, εν έτει 1781, ανακαλύφθηκε ο πλανήτης Ουρανός από τον Ουίλλιαμ Χέρσελ. Ο οποίος Ουρανός ήταν ο θεός που ευνουχίστηκε από τον γιο του, τον Κρόνο.
Κι αυτή η πρώτη φωτογραφία της μαύρης τρύπας μου έχει κολλήσει στο μυαλό. Και σκέφτομαι ότι ο επιστήμονας που είχε ασχοληθεί όσο κανένας άλλος με το θέμα ήταν ο Στήβεν (Stephen = Στέφανος = Κορώνα) Χώκινγκ (Hawking = Ιέραξ-Βασιλεύς[ας πούμε] = Ώρος = «Το Εστεμμένο και Κατακτητικό Παιδί» (που λέγαμε και για τον Αιώνα του ΄Ωρου στο προηγούμενο post εδώ.
Πριν από ένα μήνα έφυγε από κοντά μας ο Γιώργος Μπαλάνος, ο πρωτοπόρος της αναζήτησης στη χώρα μας. Ανάμεσα στα αμέτρητα κείμενά του, υπάρχει μια ανάρτηση που είχε κάνει τον Απρίλιο του 2002, ελαφρώς προφητική (εδώ).
Γιατί; Ορίστε γιατί:
«Επείγουσα είδηση! Σύμφωνα με τα πλέον έγκριτα εκ των ΜΜΕ, ο μισός πληθυσμός της Ελλάδας έχει ήδη πεθάνει από κοξακική ενδοκαρδίτιδα και ο άλλος μισός ήταν ήδη από προχθές ετοιμοθάνατος. Υποθέτω ότι μιας και όλοι έχετε πεθάνει στο μεταξύ, προφανώς αυτά που γράφω είναι πλέον περιττά.
»Ακόμη πιο επείγουσα είδηση: Η Δευτέρα Παρουσία και το Τέλος του Κόσμου επήλθαν ήδη, αλλά κανείς δεν το πήρε είδηση επειδή όλοι παρακολουθούσαν το Big Brother και το Bar. Ύστερα από παρέμβαση του Εθνικού Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου, τόσο η Δευτέρα Παρουσία όσο και το Τέλος του Κόσμου αναβλήθηκαν για μετά τα μεσάνυχτα της επόμενης Τετάρτης.
»Πολύ πιο Κατεπείγουσα είδηση: Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ, η Δευτέρα Παρουσία και το Τέλος του Κόσμου αναβάλλονται επ’ αόριστο λόγο 48ωρης απεργίας των δημοσιογράφων κατά την επόμενη Τετάρτη και Πέμπτη. Στο μεταξύ ο Θεός κατέφυγε στο Πρωτοδικείο ζητώντας να ληφθούν ασφαλιστικά μέτρα ώστε η απεργία να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική».
Τον Απρίλιο του 2002 είπαμε (που μπορεί να αναγνωστεί και ως 2020). Άλλωστε αύριο, Κυριακή 15 Μαρτίου, ξεκινά πάλι το reality Big Brother μετά από 20 χρόνια. Αυτό που έχει για λογότυπο τον Πανθορώντα Οφθαλμό (ολοστρόγγυλο σαν κορώνα, βεβαίως, βεβαίως).
Είχα γράψει στο «Σχήμα Πρωθύστερο» (και αλλού φυσικά) ότι σε μια συλλογική κβαντική μεταβολή, η μνήμη εκ των πραγμάτων μεταβάλλεται για να ταιριάξει στη νέα Συναίνεση. Κι αυτό που έχω γράψει πολλές φορές, ότι «ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι, όχι να έρθει η Συντέλεια του Κόσμου, αλλά να έρθει και να μην την πάρουμε χαμπάρι», δεν είναι ακριβώς αστεϊσμός. Ναι, σε πρώτο επίπεδο εξέφραζα το κλασικό παράδειγμα με το βάτραχο στην κατσαρόλα το νερό της οποίας θερμαίνεται σταδιακά, τόσο αργά που ο βάτραχος δεν έχει καταλάβει ότι έβρασε. Όμως σε δεύτερο επίπεδο, αναφερόμουν ακριβώς σε αυτό το σβήσιμο ή/και την τροποποίηση της συλλογικής μνήμης που δεν απαιτεί από μηχανής θεό ή εξωγήινο.
Reality Shift, σε απλά νεοελληνικά.
Αφήνοντας κατά μέρος αν υπάρχει πραγματική αιτία, η ουσία, η αδυσώπητη ουσία είναι ότι η Συναίνεση αλλάζει. Παντού ακυρώσεις, ματαιώσεις, τερματισμοί. Κλειστά όλα. Περιορισμένα όλα. Ό,τι ήξερες, ξέχασέ το. Δικαιολογημένα, ή αδικαιολόγητα, δεν έχει τελικά καμία σημασία, όπως δεν έχει καμία σημασία αν ο πόνος που σε τυραννά έχει σωματικά ή ψυχολογικά αίτια. Σε τυραννά. Ξαφνικά, εντελώς ξαφνικά και απρόσμενα, η Συναίνεση άλλαξε. Με την καθημερινή ρουτίνα να έχει διαρραγεί, ο καθένας έμεινε μόνος του με τον εαυτό του και τη σιωπή (εντάξει και το FB).
Σιγή…
Silentium Dei..
«Και ότε ήνοιξε την σφραγίδα την εβδόμην, εγένετο σιγή εν τω ουρανώ ως ημιώριον».
Ημιώριον = μισάωρο = το μισό μιας βασικής χρονικής περιόδου. Όπως ήταν παλιά ο σεληνιακός μήνας. Ο μήνας της Αρτέμιδας φυσικά. Που είχε 28 ημέρες. Το μισό του οποίου, το «ημιώριον» είναι 14 ημέρες, όση και η (πρακτικώς αυθαίρετη) διάρκεια της επιβληθείσας καραντίναςγια τον κορωνοϊό.
(Συνεχίζεται)
(*) Τι είναι οι «ψίθυροι του Ένκι»; Ε, μα ψάξτε το και λιγάκι! Google is your friend! Όλα μασημένα, πχια;;;